Д.Нацагдоржийн нэрэмжит Улаанбаатар хотын Нийтийн Төв Номын Сангийн Kаталог
Ulaanbaatar city Public Library Catalog

Amazon cover image
Image from Amazon.com
Image from Google Jackets
Image from OpenLibrary

Ардчилал ба боловсрол Эх хэлнээ хөрвүүлсэн. А. Заяадэлгэр ; Орчуулсан. Д. Ундрах, Д. Алтанцэцэг, С. Эрдэмчимэг ба бус ; Редактор. Б. Жадамба Боловсролын философийн удиртгал

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Монгол Publication details: Улаанбаатар 2018 "Мөнхийн Үсэг" ХХКDescription: 400 хуудастай ; 25 смISBN:
  • 9789997826909
Subject(s): DDC classification:
  • 370 Ж 79
Other classification:
  • 74
Contents:
Боловсрол амьдралын зайлшгүй хэрэгцээ болох нь -- Мэдлэг, туршлага дамжуулах явцад амьдрал шинэчлэгдэх нь -- Боловсрол ба харилцаа -- Албан боловсрол олгох газар --Боловсрол нийгмийн үйл ажиллагаа болох нь --Хүрээлэн буй орчны мөн чанар, утга учир -- Нийгмийн орчин -- Нийгмийн харилцаа хүнийг гэгээрүүлэх үүрэгтэй болох нь -- Сургууль тусгай орчин болох нь -- Боловсрол чиглүүлэх үүрэгтэй болох нь -- Хүрээлэн буй орчин чиглүүлэгч болох нь -- Нийгмийг чиглүүлэх арга замууд -- Дуураймал байдал ба нийгмийн сэтгэл зүй -- Боловсрол дахь хэрэглээ -- Боловсрол ахиц дэвшил болох нь -- Ахиц дэвшил явагдах урьдчилсан нөхцөл -- Дадал зуршлыг хөгжсөний илрэл гэж үзэх нь -- Хөгжил хэмээх ойлголтын боловсрол дахь утга -- Боловсрол хүнийг бэлтгэх, нээх, аливаад сургах үүрэгтэй тухай -- Боловсрол бэлтгэл болох нь -- Боловсрол ухааныг нээж, задалж өгөх үүрэгтэй тухай -- Боловсрол оюуны чадавхыг хөгжүүлэх хэрэгсэл болох нь -- Боловсролын консерватив бас прогрессив чанар -- Боловсролоор дамжуулан оюун ухааныг хэлбэржүүлэх нь -- Боловсрол өнгөрснийг товчлох, хуучнаа дурсан санах үйл явц болох нь -- Боловсрол дахь ардчиллын тухай ойлголт -- Хүмүүний нийгэмшихүйг хэрэгжүүлэх нь -- Ардчилсан төгс байдал -- Платоны боловсролын гүн ухаан -- XVIII зууны индивидуалист үзэл санаа -- Боловсрол нийгмийн ч, үнэдсний ч байх тухай -- Боловсролын зорилго -- Зорилгын мөн чанар -- Боловсролд хэрэглэх нь -- Сайн зорилгод тавигдах шаардлага -- Төрөлх чадварын хөгжил, нийгмийн үр ашгийг зорилго болгох нь -- Хүний төрөлх чадвар боловсролын зорилгыг тодорхойлох нь -- Нийгмийн үр ашгийг зорилго болгох нь -- Соёл зорилго болох нь -- Сонирхол ба зарчим -- Хэрэглэж буй хэллэгийн утга -- Хүсэл сонирхол хэмээх ойлголтын боловсрол дахь ач холбогдол -- Тавигдаж буй асуудлын нийгмийн утга -- Туршлага ба бодол сэтгэхүй -- Туршлагын мөн чанар -- Боловсролоор дамжуулан сэтгэхүйг хөгжүүлэх нь -- Аргазүйн ач холбогдол -- Аргазүйн мөн чанар -- Арга, агуулгын нэгдмэл чанар -- Ерөнхий болон хувь хүнд зориулсан арга зүй -- Хувь хүнд зориулсан аргазүйн онцлог -- Судлагдахууны мөн чанар -- Суралцагчийн байр сууринаас судлах агуулгыг хөгжүүлэх нь -- Шинжлэх ухаан буюу оновчтой мэдлэг -- Судлах хичээлийг сонгох нь нийгмийн асуудал болох тухай -- Тоглох, ажил хийх аргыг сургалтын хөтөлбөрт багтаах нь -- Хүүхдээр өөрөөр нь хийлгэх аргыг сургалтад түлхүү ашиглах нь -- Боломжит ажил, туршилтууд -- Ажил хийх, тоглох -- Газарзүй болон түүхийн хичээлийн ач холбогдол -- Үндсэн үйл ажиллагааны агуулгыг өргөтгөх нь -- Түүх болон газарзүйн ухааны зөрчилтэй мөн чанар -- Түүх ба өнөөгийн нийгмийн амьдрал -- Хичээлийн төлөвлөгөөн дэх байгалийн шинжлэх ухааны хичээлүүд -- Логикийн болон сэтгэлзүйн асуудал -- Шинжлэх ухаан ба нийгмийн дэвшил -- Боловсрол дахь натурализм ба гуманизм -- Боловсролын үнэ цэнэ -- Ухаарлын мөн чанар буюу үнэ цэнийг ойлгох нь -- Судлах хичээлүүдийн үнэлэмж -- Үнэ цэнийн бүтэц, ангилалт -- Ажил хөдөлмөр ба чөлөөт байдал -- Эсрэг тэсрэгийн эх үндэс -- Өнөөгийн нөхцөл байдал -- Оюуны болон практик судалгаа -- Туршлага, бодит мэдлэг хоёрын ялгаа -- Туршлага, мэдлэгийн талаарх орчин үеийн онол -- Туршлага туршилт болох нь -- Байгаль болон Нийгэм судлал: Натурализм ба Гуманизм -- Гуманист судалгааны түүхэн тойм -- Байгальд чиглэсэн орчин үеийн шинжлэх ухаанч сонирхол -- Өнөөгийн боловсролын асуудал -- Хувь хүн ба хүрээлэн буй ертөнц -- Оюун ухааныг цэвэр дотоод ертөнц гэж үзэх нь -- Бие даасан оюун ухаан өөрчлөн зохион байгуулагч болох нь -- Боловсрол дахь тусгал -- Боловсрол дахь мэргэжлийн боловсролын асуудал -- Мэргэжлийн боловсрол гэж юу вэ? -- Мэргэжил эзэмших зорилгын боловсрол дахь байр суурь -- Өнөөгийн боломж ба эрсдэл -- Боловсролын философи -- Хэлэлцүүлгийн тойм -- Философийн мөн чанар -- Мэдлэгийн онолууд -- Тасралтгүйн зарчмын эсрэг хоёрдмол чанарыг авч үзэх нь -- Аргазүйн онолын чиглэлүүд -- Ёс суртахууны онолууд -- Дотоод, гадаад чанар -- Сонирхол болон үүрэг хариуцлагын эсрэг утга -- Оюун ухаан ба зан чанар -- Нийгэм ба ёс суртахуун
Summary: Энэхүү бүтээл нь ихээхэн алдартай бөгөөд боловсролын прагматик философийн суурь бүтээлүүдийн нэг юм. Номын гол санаа нь зарим философийн урсгалын санал болгож байгаа шиг боловсрол залуу үеийг ирээдүйн амьдралд бэлтгэх төдий зүйл биш, харин боловсрол өөрөө амьдрал гэж үзэх тухай бөгөөд энэ номонд дэвшүүлсэн санааг хүмүүний төрөлх араншин, үйл, мөн чанарт үндэслэн санал болгосон нь зуун дамжин яригдах сэдэв болж чаджээ.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)

Боловсрол амьдралын зайлшгүй хэрэгцээ болох нь -- Мэдлэг, туршлага дамжуулах явцад амьдрал шинэчлэгдэх нь -- Боловсрол ба харилцаа -- Албан боловсрол олгох газар --Боловсрол нийгмийн үйл ажиллагаа болох нь --Хүрээлэн буй орчны мөн чанар, утга учир -- Нийгмийн орчин -- Нийгмийн харилцаа хүнийг гэгээрүүлэх үүрэгтэй болох нь -- Сургууль тусгай орчин болох нь -- Боловсрол чиглүүлэх үүрэгтэй болох нь -- Хүрээлэн буй орчин чиглүүлэгч болох нь -- Нийгмийг чиглүүлэх арга замууд -- Дуураймал байдал ба нийгмийн сэтгэл зүй -- Боловсрол дахь хэрэглээ -- Боловсрол ахиц дэвшил болох нь -- Ахиц дэвшил явагдах урьдчилсан нөхцөл -- Дадал зуршлыг хөгжсөний илрэл гэж үзэх нь -- Хөгжил хэмээх ойлголтын боловсрол дахь утга -- Боловсрол хүнийг бэлтгэх, нээх, аливаад сургах үүрэгтэй тухай -- Боловсрол бэлтгэл болох нь -- Боловсрол ухааныг нээж, задалж өгөх үүрэгтэй тухай -- Боловсрол оюуны чадавхыг хөгжүүлэх хэрэгсэл болох нь -- Боловсролын консерватив бас прогрессив чанар -- Боловсролоор дамжуулан оюун ухааныг хэлбэржүүлэх нь -- Боловсрол өнгөрснийг товчлох, хуучнаа дурсан санах үйл явц болох нь -- Боловсрол дахь ардчиллын тухай ойлголт -- Хүмүүний нийгэмшихүйг хэрэгжүүлэх нь -- Ардчилсан төгс байдал -- Платоны боловсролын гүн ухаан -- XVIII зууны индивидуалист үзэл санаа -- Боловсрол нийгмийн ч, үнэдсний ч байх тухай -- Боловсролын зорилго -- Зорилгын мөн чанар -- Боловсролд хэрэглэх нь -- Сайн зорилгод тавигдах шаардлага -- Төрөлх чадварын хөгжил, нийгмийн үр ашгийг зорилго болгох нь -- Хүний төрөлх чадвар боловсролын зорилгыг тодорхойлох нь -- Нийгмийн үр ашгийг зорилго болгох нь -- Соёл зорилго болох нь -- Сонирхол ба зарчим -- Хэрэглэж буй хэллэгийн утга -- Хүсэл сонирхол хэмээх ойлголтын боловсрол дахь ач холбогдол -- Тавигдаж буй асуудлын нийгмийн утга -- Туршлага ба бодол сэтгэхүй -- Туршлагын мөн чанар -- Боловсролоор дамжуулан сэтгэхүйг хөгжүүлэх нь -- Аргазүйн ач холбогдол -- Аргазүйн мөн чанар -- Арга, агуулгын нэгдмэл чанар -- Ерөнхий болон хувь хүнд зориулсан арга зүй -- Хувь хүнд зориулсан аргазүйн онцлог -- Судлагдахууны мөн чанар -- Суралцагчийн байр сууринаас судлах агуулгыг хөгжүүлэх нь -- Шинжлэх ухаан буюу оновчтой мэдлэг -- Судлах хичээлийг сонгох нь нийгмийн асуудал болох тухай -- Тоглох, ажил хийх аргыг сургалтын хөтөлбөрт багтаах нь -- Хүүхдээр өөрөөр нь хийлгэх аргыг сургалтад түлхүү ашиглах нь -- Боломжит ажил, туршилтууд -- Ажил хийх, тоглох -- Газарзүй болон түүхийн хичээлийн ач холбогдол -- Үндсэн үйл ажиллагааны агуулгыг өргөтгөх нь -- Түүх болон газарзүйн ухааны зөрчилтэй мөн чанар -- Түүх ба өнөөгийн нийгмийн амьдрал -- Хичээлийн төлөвлөгөөн дэх байгалийн шинжлэх ухааны хичээлүүд -- Логикийн болон сэтгэлзүйн асуудал -- Шинжлэх ухаан ба нийгмийн дэвшил -- Боловсрол дахь натурализм ба гуманизм -- Боловсролын үнэ цэнэ -- Ухаарлын мөн чанар буюу үнэ цэнийг ойлгох нь -- Судлах хичээлүүдийн үнэлэмж -- Үнэ цэнийн бүтэц, ангилалт -- Ажил хөдөлмөр ба чөлөөт байдал -- Эсрэг тэсрэгийн эх үндэс -- Өнөөгийн нөхцөл байдал -- Оюуны болон практик судалгаа -- Туршлага, бодит мэдлэг хоёрын ялгаа -- Туршлага, мэдлэгийн талаарх орчин үеийн онол -- Туршлага туршилт болох нь -- Байгаль болон Нийгэм судлал: Натурализм ба Гуманизм -- Гуманист судалгааны түүхэн тойм -- Байгальд чиглэсэн орчин үеийн шинжлэх ухаанч сонирхол -- Өнөөгийн боловсролын асуудал -- Хувь хүн ба хүрээлэн буй ертөнц -- Оюун ухааныг цэвэр дотоод ертөнц гэж үзэх нь -- Бие даасан оюун ухаан өөрчлөн зохион байгуулагч болох нь -- Боловсрол дахь тусгал -- Боловсрол дахь мэргэжлийн боловсролын асуудал -- Мэргэжлийн боловсрол гэж юу вэ? -- Мэргэжил эзэмших зорилгын боловсрол дахь байр суурь -- Өнөөгийн боломж ба эрсдэл -- Боловсролын философи -- Хэлэлцүүлгийн тойм -- Философийн мөн чанар -- Мэдлэгийн онолууд -- Тасралтгүйн зарчмын эсрэг хоёрдмол чанарыг авч үзэх нь -- Аргазүйн онолын чиглэлүүд -- Ёс суртахууны онолууд -- Дотоод, гадаад чанар -- Сонирхол болон үүрэг хариуцлагын эсрэг утга -- Оюун ухаан ба зан чанар -- Нийгэм ба ёс суртахуун

Энэхүү бүтээл нь ихээхэн алдартай бөгөөд боловсролын прагматик философийн суурь бүтээлүүдийн нэг юм. Номын гол санаа нь зарим философийн урсгалын санал болгож байгаа шиг боловсрол залуу үеийг ирээдүйн амьдралд бэлтгэх төдий зүйл биш, харин боловсрол өөрөө амьдрал гэж үзэх тухай бөгөөд энэ номонд дэвшүүлсэн санааг хүмүүний төрөлх араншин, үйл, мөн чанарт үндэслэн санал болгосон нь зуун дамжин яригдах сэдэв болж чаджээ.

Share
Хаяг: Д.Нацагдоржийн нэрэмжит Улаанбаатар хотын нийтийн төв номын сан, Сөүлийн гудамж-7, Сүхбаатар дүүрэг, 14251, Улаанбаатар хот, Монгол улс.
Утас:+976-70115704, 70116809 | Факс:+976-70115703